När man köper en fastighet för att driva företag är det inte alltid man vet vad som behövs. Genom kontakt med ett säkerhetsföretag prioriterar man säkerheten.
Andreas hade inte behövt köpa en fastighet för att driva sitt callcenter. Han hade kunnat hyra in sig var som helst. Men under alla år han drömt om detta hade det drivits i hans eget hus. Då han aldrig hade ägt någon fastighet behövde han ta hjälp. Innan han skulle sätta igång själva verksamheten fanns massor att göra.
Till att börja med var huset nästan tomt. Det enda som fanns var ett skrivbord och en kontorsstol. Där skulle hans företag ta form. Men snart var huset klart och möbler, datorer och all annan utrustning skulle fylla vartenda rum. Därför kontaktade han redan nu ett säkerhetsföretag för att planera olika larm.
En säljare kom för att diskutera Andreas önskemål inför framtiden. De gick runt i byggnaden så att säkerhetsföretagets representant kunde bilda sig en uppfattning. Sedan satte de sig ner för att diskutera affärer. Andreas kände direkt att den här personen verkligen var intresserad av att hjälpa och inte bara av att tjäna pengar.
Säljarens förslag var att de började med ett brandalarm då det för tillfället inte fanns något värt att stjäla. Men innan alla inventarier kom skulle inbrottslarm och även några kameror installeras. Säkerhetsföretaget skulle med dessa val se till att om oturen var framme skulle hjälp komma till undsättning. Det kändes väldigt bra, tyckte Andreas.
Hitta mer info om ett säkerhetsföretag på denna sida: mysec.se