Bättre telefonväxel ger effektivare företag

Många företag upplever att deras kommunikation kostar för mycket pengar, att den är för krånglig och att de av den anledningen bedriver en ineffektiv verksamhet som dels gör det svårare för dem själva och dels också försvårar för kunderna. Något som de också förmodligen gör och här handlar väldigt mycket om att de har en äldre telefonväxel som inte klarar av att leverera de lösningar och krav som dagens högteknologiska samhälle kräver.

Kort sagt; en modernare telefonväxel skulle förvandla en ineffektiv verksamhet till en betydligt effektivare sådan och som exempel på detta kan vi jämföra en vanlig konferens mellan ett företag där en modern telefonväxel finns inkopplad och ett företag där de förlitar sig på en äldre sådan.

Det som företaget med en modern telefonväxel kan göra är att de – oberoende av vart deltagarna befinner sig, oavsett vilken telefon de använder sig av, oberoende av vilken operatör de har och oberoende av hur många de är och hur många terminaler som finns – kan höra varandra perfekt och att kostnaden kommer att vara likadan. Ett företag med en omodern telefonväxel skulle här tvingas betala väldigt mycket pengar beroende på om någon befinner sig i utlandet eller har en annan operatör – en ganska dyr kostnad. Där har vi ett exempel på hur en modern telefonväxel kan påverka positivt och om vi tittar på andra fördelar så kan de se ut enligt följande.

  • Lättare vidarekoppling. Med en modern telefonväxel så kan man direkt styra samtalet från en kund till rätt person.
  • Lättare kommunikation – färre köer. Att man med en modern telefonväxel kan undvika telefonköer genom att exempelvis skicka ett sms och där kunden knappar in sitt person- och telefonnummer ger en möjlighet till snabbare återkoppling och därmed också mindre missnöjda kunder i slutändan.
  • Optimering av kostnaden. En nyare telefonväxel ger helt enkelt effektivare lösningar där man själv som företagare styr över sina kostnader.

Där hade vi tre klara fördelar som finns i att skaffa modernare telefonväxel och det kostar heller inte så mycket pengar. Ett företag kan dessutom skräddarsy lösningarna och anpassa en telefonväxel helt efter hur behovet ser ut för den specifika kunden. Det här gör att det inte spelar någon roll vilken bransch eller område man bedriver sin verksamhet inom.

En modern telefonväxel passar lika bra inom hotell som inom sjukvården. Den passar lika bra inom finans- som den gör på en bilverkstad och det huvudsakliga är att man har en kommunikation internt eller med sina kunder; något som alla företag har. En modern telefonväxel är således nödvändig för alla företag att överväga om man nå effektivare, billigare och bättre lösningar.

31 Aug 2017