Använd ett tryckeri som företagare

Att synas som företagare är ett måste i dagens läge. Det handlar om att få ut så mycket för sina pengar som möjligt och det handlar om att ta till så många knep som man bara kan – oavsett vilken bransch eller verksamhet man har. I många fall är en kombination mellan traditionell marknadsföring och en mer fantasirikt , fysisk sådan det som ger bäst resultat och om man ser till hur ett mindre företag i Stockholm kan jobba för att kombinera dessa så kan vi säga att det handlar om en vanlig snickarfirma där det finns tio stycken anställda – ett normalstort företag således.

Anlita ett trycker i Stockholm

Denna snickarfirma har sin bas i Nacka men jobbar över hela Stockholm och för att kunna synas så använder man sig dels av traditionell marknadsföring i form av annonsering i Nackas lokala tidning. En annonsering som inte kostar så mycket pengar men som heller å andra sidan inte når dit man vill- och där de stora kunderna finns – det vill säga innanför tullarna i Stockholm. Det denna snickarfirma gör här är att man kontaktar ett tryckeri i Stockholm för att detta ska kunna lösas.

Man bestämmer med detta tryckeri om vad man ska trycka upp och här bestämmer man sig för att det ska dels tryckas t-shirts med företagets logga på, det ska tryckas reklamblad att stoppa i diverse brevlådor och man ska även trycka upp kapsylöppnare, nyckelband, paraplyer och pennor. Dessa saker ska man därefter ge bort till kunder, vänner och bekanta och kostnaden som man lägger på att anlita detta tryckeri i Stockholm räknar man att man får igen i form av potentiella kunder samt den goodwill som gåvor alltid för med sig.

Ett tryckeri använder sin fantasi

Vidare så kommer man även gemensamt fram till att just denna snickarfirma i Stockholm årligen brukar arrangera en större golftävling för kunder, leverantörer och företag som är nära besläktade och som kan tänkas bli framtida samarbetspartners. Det tryckeri som man anlitar kommer – tack vare att snickaren nämnde detta – på den briljanta idéen om att även trycka upp golfbollar till denna tävling och dela ut dessa till tävlingsdeltagarna.

Detta visar sig bli en succé och tack vare dessa golfbollar – som av förklarliga skäl – sprids runt banor över hela Stockholm så kommer också denna snickarfirma att nå kunder som man tidigare aldrig kunnat nå. Man kan här säga att tack vare den fantasi som – främst tryckeriet visat genom idéen om golfbollar med tryck – så har snickarfirman dels nätverkat bland potentiella kunder och man har dels också visat sig generösa och givmilda.

Att man arrangerar golftävlingen i sig är en sak som gör att man sticker ut; men att denna snickarfirma dessutom kan dela ut bollar till samtliga deltagare visar att man har en potential och att man tack vare detta också blir en intressant firma att jobba med.

12 feb 2018